Eigen sportschool beginnen

Je krijgt energie om anderen te helpen in het behalen van fysieke en mentale doelen. Als trainer heb je al veel mensen geholpen maar nu ben je klaar voor een andere stap: een eigen sportschool beginnen? Maar hoe doe je dit? In dit artikel leggen we uit wat er moet gebeuren om jouw droom na te jagen.

Overweeg je keuze

Het is allereerst belangrijk dat je de tijd neemt om de keuze te overwegen. In een aantal gevallen kan het zijn dat een functie als personal trainer beter geschikt is. Een eigen sportschool beginnen kan namelijk zorgen voor stress. Mocht je toch het diepe in willen duiken, dan is het hebben van een gym een geweldige mogelijkheid.

Maak een businessplan

Begin vervolgens aan een goed businessplan. Vaak zijn beginnende ondernemers enthousiast en willen ze direct een eigen sportschool beginnen. Maar let wel op dat je vooraf goed onderzoek doet. Stel een duidelijk plan op inclusief doelstellingen, je doelgroep, financiƫn en meer. Een goed businessplan zorgt ervoor dat je duidelijk in kaart hebt met wat nodig is om te slagen.

Niche

Kies als derde een niche: wat voor type sportschool wil je beginnen? Er zijn verschillende types zoals een traditionele sportschool, medische sportschool en meer. Maak een keus op basis van je eigen passie en ook waar de kansen liggen.

Locatie

Na het bepalen van je niche is locatie de volgende stap. Bedenk wat je doelgroep belangrijk kan vinden. Zijn het grote open ruimtes? Parkeerplekken? Bereikbaarheid? Het hebben van een locatie dat gunstig is voor klanten bepaalt een groot deel van de omzet.

Personeel en apparatuur

Ook is het goed om te kijken naar het personeel en apparatuur. Ga bij jezelf na of je personeel wilt inhuren, of dat je het zelf gaat oppakken. Daarnaast is het belangrijk om te kijken naar het type contract. Wil je bijvoorbeeld onafhankelijke personal trainers huren? Of liever iemand in dienst hebben?

Daarna wil je kijken naar het apparatuur. Werk je vooral met machines? Of toch liever losse gewichten? Het wordt aangeraden om te kijken naar je eigen locatie en doelgroep en daar het apparatuur op af te stemmen.

Promotie

En dan… promoten! De deuren zijn geopend en alles staat klaar. Nu is het tijd om jouw sportschool te promoten.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*