Fit blijven tijdens de coronaquarantaine

Alle sportscholen zijn gesloten, alle teamsporten zijn voorlopig verboden en je mag maar met zijn drieën sporten. Het openbare leven ligt stil en het is maar de vraag hoe je fit blijft in deze periode. Voorlopig zal de situatie met het coronavirus niet verbeteren en er zijn nog geen nieuwe maatregelen genomen. In dit artikel lees je hoe je toch fit blijft tijdens deze lastige periode.

Online fitness

In deze tijd is het aanbod aan fitnessvideo’s en live streams online enorm. Op social media platformen zoals Instagram en Facebook gaan veel sportscholen en sporters live om samen een workout te doen. Het is lastiger dan in een sportschool wanneer je het gewend bent met apparaten en zwaar gewicht te trainen. Online kun je fitnessapparatuur aanschaffen voor in huis, maar als hier geen ruimte of budget voor is zijn er online genoeg tips hoe je de workouts kunt uitvoeren om in shape te blijven.

Blessures

Binnenshuis niet kunnen bewegen vanwege een blessure zit niemand op te wachten. Voldoende rust nemen in deze tijd is erg belangrijk. Kan je door je blessure niet meer trainen? Neem contact op met je sportschool. Sportschool Den Haag blijft open voor fysiotherapie. Dit betekent helaas niet dat je langs kan gaan bij je sportschool, maar dat je online met elkaar bespreekt wat er aan de hand is. De fysiotherapeut geeft je via een live call advies wat je wel en niet moet doen en samen ga je een aantal oefeningen uitproberen. Zo plan je ook weer een vervolgafspraak in tot de sportscholen weer open gaan en je langs kan gaan.

Voeding

Met al dat gehamsterde eten kan het lastig zijn gezond te eten. Je zit veel meer thuis dan normaal en je verveelt je sneller. Probeer in deze tijd gezonder te koken en nieuwe gerechten uit te proberen. Je hebt meer tijd dan normaal en je kunt uitgebreider ontbijt en lunch maken. Zoek online op gezonde recepten die binnen je dieet passen en probeer nieuwe dingen uit. Dit maakt het gezond eten leuker en het laten liggen van snacks makkelijker.